dinsdag 29 november 2011

Belangwekkend

Ik heb iets verschrikkelijk belangrijks ontdekt. Al die nummers lijken op elkaar; althans het intro dan. Luister maar naar het intro van Mr. Pleasant van The kinks. Hoor je die verstoorde gitaar? Dan Dedicated Follower of Fashion van opnieuw The Kinks. De gitaar is niet distorted, en iets sneller, maar het is onmiskenbaar dezelfde riff. Luisteren we vervolgens naar Sunny Afternoon van The Kinks, dan horen we dezelfde gitaarriff met echo. Dezelfde echo zit in Death of a Clown, maar dan achter een soort piano. En laat dat nummer nu van Dave Davies zijn, de gitarist van The Kinks die steeds dezelfde intro-riff bedacht voor al die Kinks-hits.

Dit is wat er gebeurd als ik mij verveel. Grootse gedachtes, zonder enige inhoud.

Ik vraag mij alleen af: mag je de intro-gitaar een riff noemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten